torsdag 21 januari 2010

Varför spela trummor?

Du kanske är i det stadiet att du aldrig rört ett par trumpinnar, men nu vill du pröva. Du kanske är till åren kommen, och tror att det är för sent att börja. Eller så har du spelat ett tag, men vill nu börja ta det på allvar och faktiskt ta trumlektioner. Vem du än är så är den här sidan till för att hjälpa dig. Alla kan spela trummor och alla borde få chansen att lära sig spela.

Men varför spela trummor? Det finns ju så många andra instrument man kan lära sig. Jag spelar själv många olika instrument och kan absolut hålla med om att de flesta instrument är väldigt roliga att spela. Men vad jag än gör så kommer jag alltid tycka att spela trummor är det roligaste som finns. Att få sätta sig ner spela med andra musiker är enligt mig det roligaste man kan göra.

Det som skiljer trummor från de flesta andra instrument är att det är väldigt fysiskt. Ingen annanstans får du på samma sätt utlopp för både kreativitet, aggression och glädje. När jag var yngre och blev rastlös, så brukade jag gå till trummorna och spela så snabbt jag kunde i ungefär en minut. När jag var klar så var jag fylld av ett lugn. Jag hade spelat av mig det oroliga.

Oavsett din anledning att spela trummor, så är mitt mål med den här sidan att göra detta nöja ännu roligare. Det finns alltid mer att lära sig och jag hoppas att alla kan hitta något nyttigt på trumskola.se.

1 kommentar:

  1. kloka ord, jag kan bara som gammal trummis med ca: 30 år som proffs instämma. Det är få saker som är så roligt som att spela trummor. ALLA BORDE PROVA!

    SvaraRadera