tisdag 19 januari 2010

Första inlägget

Här kommer alltså det första inlägget i trumskola.se. Jag tänkte berätta lite om vad som kommer hända här på sidan.

Tanken är att den här trumskolan ska vara ett fullgott alternativ till privatlärare och musikskolor. Jag kommer att ge all information om vad som krävs för att spela trummor steg för steg, och det kommer du kunna ta del av helt gratis.

Vi kommer att gå igenom alla grunder med pedagogiska lektioner, övningsexempel, inspiration i form av filmer och mycket annat. Nivån kommer att höjas med varje inlägg, vilket gör att trumslagare på alla nivåer när som helst kan hoppa på tåget och börja lära sig. Känner du att du redan kan grunderna, så går du bara vidare.

Jag kommer att försöka täcka alla områden av trummor, d.v.s. att jag kommer att lära er många olika musikstilar, men också sådant som hör till trummor (t.ex. allt man bör veta om cymbaler, trumskinn m.m.)

Jag hoppas att ni får en trevlig och lärolik läsning /Max

1 kommentar: